Case

Battlefield 1 sketch voor EA

Client
EA Benelux
What we do
AR & 3D Experience
Year
2017

EA Games is een van de wereldwijde marktleiders op het gebied van game-entertainment. Met tientallen populaire games onder hun naam, zijn ze pioniers geweest in het ontwikkelen en publiceren van games wereldwijd. Hun innovatieve en inclusieve karakter heeft bewezen een werkende formule te zijn om de top te bereiken en daar de komende jaren te blijven.

UITDAGING

Battlefield 1 was een zeer populaire release voor EA. Maar zoals bij vrijwel elke andere game, stabiliseert en krimpt de spelersbasis na verloop van tijd een beetje. Ongeveer een jaar na de release mochten we een stuk inhoud produceren dat de grappige kant van het spel benadrukte, waar de humoristische benadering onze voorkeurshoek was om extra ogen terug op het spel te krijgen na patches en QoL-verbeteringen gedurende de levensduur ervan.

OPLOSSING

Zoals de meeste digitale marketeers weten, zijn gamers vrij gemakkelijk online te bereiken, maar moeilijk te binden. Bij CFX zijn veel van onze teamleden gamers, dus we weten veel over de doelgroep. En een ding dat we over gamers weten, is dat ze ontvankelijk zijn voor een humoristische benadering van serieuze games. Dus bedachten we een leuke en korte schets die is gemaakt om online te delen. We vermomden het als een DLC en creëerden videocontent die wat extra aandacht zou brengen voor het IP-adres. De resultaten waren iets waar we best trots op waren. Organisch hebben we ongeveer 600.000 geïnteresseerde gamers bereikt die meer dan 65% van de totale duur van de sketch hebben bekeken. De organische resultaten waren ver boven het gemiddelde en in een kosten-tot-resultaatverhouding een van de meest succesvolle gamegerelateerde zaken die we hebben mogen produceren.

Rey Rey’s Cocktails

bedrijfsvideo

Bekijk project

Promotiefilm hondsrug college

bedrijfsvideo

Bekijk project

NEXT LEVEL BEDRIJFSFILM

bedrijfsvideo

Bekijk project

Grenzeloos verraad

film

Bekijk project